"Aprendizaje-servicio. Compromiso social en acción", darrer Llibre de Roser Batlle

La pedagoga Roser Batlle ens presenta el seu últim llibre: Aprendizaje-servicio. Compromiso social en acción:

És una obra de divulgació pensada per a docents i futurs docents de Primària, Secundària i Formació Professional i també per a entitats socials. Recull fidelment el que acostumo a treballar en els meus cursos d'iniciació a l'aprenentatge servei. Crec que el llenguatge directe, la maquetació i les il·lustracions que conté, fa que sigui un llibre assequible per a un públic molt ampli. Aquest és el meu desig, al menys. No pretén ser una obra de gran valor acadèmic ni d'aprofundiment. És per començar i per tenir quatre idees clares i senzilles.

Si he pogut escriure aquest llibre és perquè durant aquest temps m'he anat alimentant de les pràctiques i reflexions d'innombrables entitats socials, centres educatius, municipis i administracions públiques de diversa índole a qui he d'agrair profundament tot el que m'han aportat i el que ara sé de l'aprenentatge servei, una manera d'aprendre per canviar el món.

Finalment, m'agradaria acabar precisant una cosa: cal entendre el ApS no només sota un enfocament educatiu, sinó també sota un enfocament de desenvolupament social. No només interessa als educadors que al menys uns quants projectes educatius tinguin per finalitat un impacte positiu en l'entorn, també li interessa a la societat en el seu conjunt i, de manera especial, a les organitzacions i institucions que treballen pel bé comú. L'aprenentatge-servei no és només un assumpte educatiu, sinó també un assumpte social.

Per fer-vos una idea, aquí teniu un avanç i aquí un petit vídeo de presentació de el llibre (molt "d'estar per casa",  ho vaig fer durant el confinament...).

M'encantaria, si ho llegiu, rebre les vostres impressions sinceres. Una abraçada,


Roser Batlle Suñer - Red Española de Aprendizaje-Servicio  - www.roserbatlle.net - roserbatllesuner@gmail.com
@roserbatlle - 610 28 18 59 / 93 476 03 12

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Insistent i clar missatge del Papa Francesc per al Temps de la Creació 2022

Diumenge 29, 7. Insistir en el compromís comunitari i la participació activa en la cura de la creació - Objectius LS /Setmana LS